Změna velikosti písma

Horní menu

Vyhledat v textu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25
Veřejné projednání s občany, kterých se týká výstavba nového vodovodu a kanalizace v části
26 27 28
Křest knihy Duše Tichomoří
29 30
Rozsvícení vánočního stromu
1
2 3 4 5 6 7
Mikulášské odpoledne - 7. 12. 2024
8
ZÁMECKO ZÁSMUCKÁ AKADEMIE
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > Život ve městě > Svatební obřady

Informace pro snoubence        

Aktuální protiepidemická opatření naleznete zde

Přehled k uzavření manželství zde                                                                            IMG_20210830_074634.jpg

                                                                                                                                                        

Termíny svatebních obřadů pro rok 2024

Termíny svatebních obřadů Pro rok 2025

Vždy je třeba si ověřit dostupnost jednotlivých termínů ! tel.: 321 796 401, na emailu matrika@zasmuky.cz, nebo osobně na matrice v Zásmukách. 

Úředně stanovený den pro oddávání v Zásmukách: pátek a sobota

Úředně stanovená místnost pro oddávání v Zásmukách: obřadní místnost Městského úřadu Zásmuky

Vstup do registrovaného partnerství pro páry - slavnostní obřady - viz. termíny svatebních obřadů pro rok 2024

pro formální vstup do registrovaného partnerství - úřední dny PO a ST - po domluvě

Svatební obřady v Zásmukách zajišťují matrikářky:

Bc. Marcela Bobčiaková, DiS. - 322 312 870, 321 796 401, matrika@zasmuky.cz
nebo Petra Ouředníková - 321 796 401, 322 312 872, mzdy@zasmuky.cz

 

Oddávající Městského úřadu Zásmuky:

PhDr. Marta Vaňková, MBA
starostka

321 796 402, 322 312 876
mobil: 722 935 001
starosta@zasmuky.cz

Mgr. Josef Krombholz
místostarosta

 

 

Nejdříve je nutné rezervovat si termín na matrice! (osobně, telefonicky)

Po rezervaci termínu je třeba nejpozději do 2 měsíců před termínem svatby předložit všechny dokumenty potřebné k uzavření manželství.

Dohodnutá doba začátku obřadu a místo obřadu jsou závazné a je nutné je dodržet.

Vyřízení formalit

V úředních hodinách nebo dle domluvy s matrikářkou se snoubenci dostaví  a předloží :

Občan ČR (s trvalým pobytem na území republiky):

  • doklad totožnosti (platný občanský průkaz nebo cestovní doklad
  • originál rodného listu
  • doklad o státním občanství (OP)
  • případně pravomocný rozsudek o rozvodu předchozího manželství nebo úmrtní list   manžela.

Cizí státní občan:

  • doklad k prokázání totožnosti (OP, PAS)
  • originál rodného listu nebo rovnocenný doklad o narození, ze kterého musí být zřejmé místo narození, jméno      příjmení a údaje o rodičích
  • doklad o státním občanství, (prokáže se platným pasem, OP, průkazem totožnosti)
  • doklad o právní způsobilosti k  uzavření manželství (vydá příslušný úřad ve státě jehož je občanem),  nebo potvrzení o tom, že stát, jehož je cizinec občanem nevydává  tento doklad. Platnost dokladu je 6 měsíců.
  • potvrzení o osobním stavu a trvalém pobytu, je-li cizím státem vydáváno. V případě, že má cizinec trvalý pobyt v ČR předloží platný průkaz  „ Povolení k pobytu cizince“  
  • rozvedení – předloží pravomocný rozsudek o rozvodu
  • ovdovělí - úmrtní list zemřelého manžela, cizince, doklad není třeba předkládat, je-li tato skutečnost uvedena v dokladu o právní způsobilosti k uzavření manželství
  • potvrzení o tom, že bude manželství v domovském státě cizince uznáno za platné, je-li uzavřeno zmocněncem
  • před uzavřením manželství – potvrzení vydané Cizineckou policií ČR o oprávněnosti pobytu na území ČR,  které nesmí být starší 7 pracovních dnů, neplatí pro občany EU, občana jiného smluvního státu Dohody o Evropském hospodářském prostoru, nebo jeho rodinné příslušníky.
  • Jsou- li k uzavření manželství předkládány cizozemské doklady, je třeba, aby měly náležitosti veřejné listiny, tj. musí být opatřeny potřebným ověřením,

Doklady z tzv. „dohodových států„ nemusí mít vyšší ověření

Doklady  ze států , které jsou signatáři tzv. „Haagské úmluvy„, musí být opatřeny tzv. Apostillou (ověřovací doložka).

Doklady ze států, které nepatří mezi tzv. „dohodové státy“ ani mezi státy, které jsou signatáři tzv. „Haagské úmluvy“ musí být opatřeny superlegalizací (ověření zastupitelského úřadu státu, v němž má být listina použita)

Všechny doklady musí být přeloženy soudním překladatelem do českého jazyka.

Upozorňujeme snoubence, že  u  svateb uzavíraných s cizím státním příslušníkem nebo u sňatků cizích státních příslušníků je potřeba předložení veškerých potřebných dokumentů  k uzavření sňatku s dostatečným předstihem, tj. minimálně 2 měsíce před zamluveným termínem konání sňatku. V případě nedodání dokladů nebo předložení nesprávných dokladů  bude vydáno zamítavé rozhodnutí. Městský úřad není v takovém případě zodpovědný za dodržení smluveného termínu sňatku/ vstupu do RP.

Pro přehlednost můžete kliknout na odkaz zde

Je nutné dodržovat aktuální protiepidemická opatření jejichž přehled naleznete zde

Právní akt uzavření manželství

Prohlášení o uzavření manželství se činí slavnostním způsobem a v přítomnosti dvou zletilých svědků.  Snoubenci by proto měli zvolit  vhodné oblečení.  Pokud je manželství uzavíráno na jiném vhodném místě, musí být toto místo veřejné, důstojné a dobře dostupné. V den sňatku před obřadem snoubenci předloží platný občanský průkaz nebo cestovní pas k ověření totožnosti. Pokud dochází ke změně údajů uvedených v OP snoubenců, bude u občanského průkazu oddělena vyznačená část (roh) a vydáno potvrzení o změně údajů zapisovaných do občanského průkazu. Svědci předloží k ověření totožnosti platný občanský průkaz nebo cestovní doklad.

 

Registrované partnerství

Registrované partnerství vzniká projevem vůle dvou osob stejného pohlaví učiněným před kterýmkoli matričním úřadem.

Do partnerství může vstoupit každý, komu to zákon nezakazuje. Podmínkou vstupu do partnerství je, aby alespoň jedna z osob vstupujících do partnerství byla státním občanem České republiky.

Do partnerství nemohou vstoupit osoby navzájem příbuzné v linii přímé a sourozenci. Do partnerství nemůže vstoupit osoba, která nedosáhla věku 18 let, má omezenou svéprávnost v této oblasti, nebo již dříve uzavřela manželství nebo která již dříve vstoupila do partnerství anebo do obdobného svazku osob stejného pohlaví v zahraničí, a její manželství nebo partnerství anebo obdobný svazek trvá.

Partnerství vzniká projevem vůle dvou osob stejného pohlaví činěným formou souhlasného svobodného a úplného prohlášení těchto osob o tom, že spolu vstupují do partnerství. Osoby vstupující do partnerství činí prohlášení osobně před matričním úřadem. Prohlášení se činí před matrikářem na základě otázky, položené osobám vstupujícím do partnerství, zda chtějí spolu vstoupit do partnerství. Dříve, než učiní prohlášení, osoby vstupující do partnerství výslovně uvedou, že jim nejsou známy okolnosti vylučující vstup do partnerství.


V ČR nelze uzavřít registrované partnerství mezi mužem a ženou.

Do partnerství může vstoupit každý, komu to zákon nezakazuje.

Vstoupit do partnerství lze: 

  • jde-li o osoby stejného pohlaví,
  • v případě zletilé osoby (starší 18 let),
  • jde-li o osoby, jejichž svéprávnost k tomuto kroku nebyla omezena,
  • je-li alespoň jedna z osob státním občanem České republiky,
  • nejde-li o osoby příbuzné v přímé linii (prarodiče, rodiče, děti, vnuci apod.) a sourozence,
  • nejde-li o osoby, jejichž dříve uzavřené manželství či partnerství stále trvá.

Bližší informace zde

Obřadní síň – budova Městského úřadu

Místem pro konání svatebních obřadů je  Zastupitelstvem města Zásmuky stanovena obřadní síň budovy  Městského úřadu Zásmuky, na adrese Zásmuky, Komenského náměstí 133, 1.patro. Zastupitelstvo města stanovilo oddacím dnem bez správního poplatku pátek a sobotu. Snoubenci a svatebčané se dostaví cca 15 minut před stanovenou hodinou obřadu. Matriční úřad zodpovídá za klidný a hladký průběh svatebního obřadu, proto pokud by byl jakýmkoliv způsobem narušen, oddávající má právo obřad přerušit nebo odložit. Matriční úřad zajišťuje hudbu. Snoubenci a svatebčané mohou parkovat v prostoru náměstí proti Městskému úřadu. V prostorách budovy je zakázáno házet rýži, konfety, okvětní lístky či cokoliv jiného.

 

            IMG_20220104_080152.jpg     IMG_20220104_094200.jpg     IMG_20220104_080352.jpg

Jiné vhodné místo

Místo musí být veřejné, důstojné a dobře dostupné. Snoubenci a svatebčané se dostaví na povolené místo cca 15 minut před stanovenou hodinou obřadu.  Všechny formality spojené se zajištěním obřadu mimo obřadní síň, na jiném vhodném místě si zajišťují snoubenci sami na vlastní náklady (např. pronájem, výzdoba, ozvučení, přípitek, apod.).  Je nutné zabezpečit prostor pro oddávajícího a matrikáře. Vždy je nutné mít k dispozici stolek k obřadu.  Za vydání povolení na jiném vhodném místě je vybírán správní poplatek dle položky 12 písm. d) zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích ve výši 3.000,- Kč.

 

           Davídkov.jpg     prstýnky.jpg   IMG_20220104_075305.jpg      IMG_20210922_164124.jpg    IMG_20210819_134535.jpg

Foto a DVD

Fotografa k obřadu si snoubenci zajišťují sami na vlastní náklady. V průběhu obřadu lze fotografovat a filmovat pouze takovým způsobem, aby nebyl narušen samotný obřad. Není přípustné, aby fotograf, kameraman vstupoval do  „ prostoru oddávajícího“.