Změna velikosti písma

Horní menu

Vyhledat v textu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5
Velikonoční slavnosti 5. 4. 2025
6
Drobečková navigace

Úvod > Život ve městě > Svatební obřady

Informace pro snoubence        

Přehled k uzavření manželství zde                                                                            IMG_20210830_074634.jpg                                                                                                                                                

Termíny svatebních obřadů Pro rok 2025

Vždy je třeba si ověřit dostupnost jednotlivých termínů ! tel.: 321 796 401, na emailu matrika@zasmuky.cz, nebo osobně na matrice v Zásmukách. 

Úředně stanovený den pro oddávání v Zásmukách: pátek a sobota

Úředně stanovená místnost pro oddávání v Zásmukách: obřadní místnost Městského úřadu Zásmuky

Vstup do partnerství - slavnostní obřady - viz. termíny svatebních obřadů pro rok 2025

Svatební obřady v Zásmukách zajišťují matrikářky:

Bc. Marcela Bobčiaková, DiS. - 322 312 870, +420 771 501 191, matrika@zasmuky.cz
nebo Petra Ouředníková - 322 312 872, +420 771 501 191, mzdy@zasmuky.cz

 

Oddávající Městského úřadu Zásmuky:

PhDr. Marta Vaňková, MBA
starostka

321 796 402, 322 312 876
mobil: 722 935 001
starosta@zasmuky.cz

Mgr. Josef Krombholz
místostarosta

 

JUDr. Jindřiška Václavů

pověřená zastupitelka

 

 

Svatby v Zásmukách.jpg

Po rezervaci termínu je třeba nejpozději do 2 měsíců před termínem svatby předložit všechny dokumenty potřebné k uzavření manželství.

Dohodnutá doba začátku obřadu a místo obřadu jsou závazné a je nutné je dodržet.

Vyřízení formalit

V úředních hodinách nebo dle domluvy s matrikářkou se snoubenci dostaví  a předloží :

Občan ČR (s trvalým pobytem na území republiky):

  • doklad totožnosti (platný občanský průkaz nebo cestovní doklad
  • originál rodného listu
  • doklad o státním občanství (OP)
  • případně pravomocný rozsudek o rozvodu předchozího manželství nebo úmrtní list   manžela.

 

Cizí státní občan:

  • doklad k prokázání totožnosti (OP, PAS)
  • originál rodného listu nebo rovnocenný doklad o narození, ze kterého musí být zřejmé místo narození, jméno      příjmení a údaje o rodičích
  • doklad o státním občanství, (prokáže se platným pasem, OP, průkazem totožnosti)
  • doklad o právní způsobilosti k  uzavření manželství (vydá příslušný úřad ve státě jehož je občanem),  nebo potvrzení o tom, že stát, jehož je cizinec občanem nevydává  tento doklad. Platnost dokladu je 6 měsíců.
  • potvrzení o osobním stavu a trvalém pobytu, je-li cizím státem vydáváno. V případě, že má cizinec trvalý pobyt v ČR předloží platný průkaz  „ Povolení k pobytu cizince“  
  • rozvedení – předloží pravomocný rozsudek o rozvodu
  • ovdovělí - úmrtní list zemřelého manžela, cizince, doklad není třeba předkládat, je-li tato skutečnost uvedena v dokladu o právní způsobilosti k uzavření manželství
  • potvrzení o tom, že bude manželství v domovském státě cizince uznáno za platné, je-li uzavřeno zmocněncem
  • před uzavřením manželství – potvrzení vydané Cizineckou policií ČR o oprávněnosti pobytu na území ČR,  které nesmí být starší 7 pracovních dnů, neplatí pro občany EU, občana jiného smluvního státu Dohody o Evropském hospodářském prostoru, nebo jeho rodinné příslušníky.
  • Jsou- li k uzavření manželství předkládány cizozemské doklady, je třeba, aby měly náležitosti veřejné listiny, tj. musí být opatřeny potřebným ověřením,

Doklady z tzv. „dohodových států„ nemusí mít vyšší ověření

Doklady  ze států , které jsou signatáři tzv. „Haagské úmluvy„, musí být opatřeny tzv. Apostillou (ověřovací doložka).

Doklady ze států, které nepatří mezi tzv. „dohodové státy“ ani mezi státy, které jsou signatáři tzv. „Haagské úmluvy“ musí být opatřeny superlegalizací (ověření zastupitelského úřadu státu, v němž má být listina použita)

Všechny doklady musí být přeloženy soudním překladatelem do českého jazyka.

Upozorňujeme snoubence, že  u  svateb uzavíraných s cizím státním příslušníkem nebo u sňatků cizích státních příslušníků je potřeba předložení veškerých potřebných dokumentů  k uzavření sňatku s dostatečným předstihem, tj. minimálně 2 měsíce před zamluveným termínem konání sňatku. V případě nedodání dokladů nebo předložení nesprávných dokladů  bude vydáno zamítavé rozhodnutí. Městský úřad není v takovém případě zodpovědný za dodržení smluveného termínu sňatku/ vstupu do RP.

Pro přehlednost můžete kliknout na odkaz zde

Případně ZDE

Právní akt uzavření manželství

Prohlášení o uzavření manželství se činí slavnostním způsobem a v přítomnosti dvou zletilých svědků.  Snoubenci by proto měli zvolit  vhodné oblečení.  Pokud je manželství uzavíráno na jiném vhodném místě, musí být toto místo veřejné, důstojné a dobře dostupné. V den sňatku před obřadem snoubenci předloží platný občanský průkaz nebo cestovní pas k ověření totožnosti. Pokud dochází ke změně údajů uvedených v OP snoubenců, bude u občanského průkazu oddělena vyznačená část (roh) a vydáno potvrzení o změně údajů zapisovaných do občanského průkazu. Svědci předloží k ověření totožnosti platný občanský průkaz nebo cestovní doklad.

 

Partnerství

Informace o partnerství ZDE

 
 

Obřadní síň – budova Městského úřadu

Místem pro konání svatebních obřadů je  Zastupitelstvem města Zásmuky stanovena obřadní síň budovy  Městského úřadu Zásmuky, na adrese Zásmuky, Komenského náměstí 133, 1.patro. Zastupitelstvo města stanovilo oddacím dnem bez správního poplatku pátek a sobotu. Snoubenci a svatebčané se dostaví cca 15 minut před stanovenou hodinou obřadu. Matriční úřad zodpovídá za klidný a hladký průběh svatebního obřadu, proto pokud by byl jakýmkoliv způsobem narušen, oddávající má právo obřad přerušit nebo odložit. Matriční úřad zajišťuje hudbu. Snoubenci a svatebčané mohou parkovat v prostoru náměstí proti Městskému úřadu. V prostorách budovy je zakázáno házet rýži, konfety, okvětní lístky či cokoliv jiného.

 

            IMG_20220104_080152.jpg     IMG_20220104_094200.jpg     IMG_20220104_080352.jpg

Jiné vhodné místo

Místo musí být veřejné, důstojné a dobře dostupné. Snoubenci a svatebčané se dostaví na povolené místo cca 15 minut před stanovenou hodinou obřadu.  Všechny formality spojené se zajištěním obřadu mimo obřadní síň, na jiném vhodném místě si zajišťují snoubenci sami na vlastní náklady (např. pronájem, výzdoba, ozvučení, přípitek, apod.).  Je nutné zabezpečit prostor pro oddávajícího a matrikáře. Vždy je nutné mít k dispozici stolek k obřadu.  Za vydání povolení na jiném vhodném místě je vybírán správní poplatek dle položky 12 písm. d) zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích ve výši 3.000,- Kč.

 

           Davídkov.jpg     prstýnky.jpg   IMG_20220104_075305.jpg      IMG_20210922_164124.jpg    IMG_20210819_134535.jpg

Foto a DVD

Fotografa k obřadu si snoubenci zajišťují sami na vlastní náklady. V průběhu obřadu lze fotografovat a filmovat pouze takovým způsobem, aby nebyl narušen samotný obřad. Není přípustné, aby fotograf, kameraman vstupoval do  „ prostoru oddávajícího“.